آیا سوکرالوز واقعا باعث سرطان می شود؟

چند روز پیش، مرکز آمریکایی علوم در منافع عمومی گزارشی منتشر کرد که می‌گفت باید از مصرف سوکرالوز اجتناب شود. این بر اساس یک مطالعه اخیر منتشر شده است که نشان می دهد سوکرالوز خطر ابتلا به سرطان را در حیوانات افزایش می دهد. بنابراین، آیا سوکرالوز که به طور گسترده در نوشیدنی ها، آب نبات ها، محصولات لبنی و سایر صنایع استفاده می شود، واقعا باعث سرطان می شود؟قبل خرید سوکرالوز این مقاله را بخوانید.

به طور گسترده در نوشیدنی های مختلف استفاده می شود

سوکرالوز که معمولاً به عنوان سوکرالوز شناخته می شود، یک شیرین کننده مصنوعی است که به طور مشترک توسط British Taylor & Lyle و دانشگاه لندن ساخته شده است. سوکرالوز 600 برابر شیرین‌تر از ساکارز است. شیرینی آن از ساکارز تهیه می‌شود، اما ساکارز نیست. با جایگزینی کلر 3 گروه هیدروکسیل موجود در ساکارز ساخته می‌شود. سوکرالوز توسط بدن به عنوان یک کربوهیدرات در نظر گرفته نمی شود و احتمال جذب آن توسط بدن بسیار کم است. بنابراین، سوکرالوز هیچ انرژی نمی دهد و برای بیماران دیابتی نیز مناسب است، بنابراین بسیاری از محصولات حاوی سوکرالوز اغلب به عنوان «بدون قند» و «کم قند» تبلیغ می شوند.

در صنایع غذایی، سوکرالوز در حال حاضر بیشترین کاربرد را در نوشیدنی‌های مختلف دارد، مانند نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های آب میوه، نوشیدنی‌های میوه‌ای، نوشیدنی‌های پروتئین گیاهی، نوشیدنی‌های چای، نوشیدنی‌های کاربردی، نوشیدنی‌های قهوه، نوشیدنی‌های الکلی و سایر محصولات.

از آنجایی که سوکرالوز پایداری بسیار خوبی دارد و به راحتی با سایر مواد واکنش نمی دهد، هنگامی که به عنوان یک شیرین کننده در تولید نوشیدنی استفاده می شود، هیچ شاخص پایداری مانند طعم، تن رنگ، شفافیت و ویسکوزیته نوشیدنی ها را ایجاد نمی کند. آسان برای استفاده.» Ruan Guangfeng، کارشناس مرکز تبادل اطلاعات غذا و تغذیه می گوید.

Ruan Guangfeng همچنین معرفی کرد که بر خلاف سایر شیرین کننده های بدون کالری، حرارت دادن بر طعم یا ساختار سوکرالوز تأثیر نمی گذارد و تقریباً در هر مکانی که به شکر نیاز است، از جمله پخت و پز و پخت می توان از آن استفاده کرد.

مصرف معمولی بیش از حد استاندارد نخواهد بود

مطالعه ذکر شده در گزارش مرکز علوم آمریکا در منافع عمومی نشان داد که آزمایش‌کنندگان سوکرالوز را به سه گروه از موش‌ها با دوزهای 500 میلی‌گرم در کیلوگرم، 2000 میلی‌گرم در کیلوگرم، 8000 میلی‌گرم در کیلوگرم و 16000 میلی‌گرم در کیلوگرم تجویز کردند. و مشاهده شد در پاسخ به مصرف، موش‌ها با افزایش خطر ابتلا به تومورهای خونساز (لوسمی) مواجه بودند.

بنابراین آیا می توان غذاهای حاوی سوکرالوز را خورد؟ Ruan Guangfeng می‌گوید که آیا می‌توان سوکرالوز را خورد به میزان مصرف شما بستگی دارد.

به گفته Ruan Guangfeng، در واقع، به عنوان یک افزودنی غذایی، شیرین کننده ها قبل از مجاز به استفاده، تحت ارزیابی های ایمنی دقیق قرار دارند. برای ارزیابی ایمنی سوکرالوز، بیش از 100 مطالعه در طول 20 سال گذشته انجام شده است که خطرات سلامتی متعدد سوکرالوز را پوشش می دهد، از جمله سمیت، سرطان زایی، سلامت باروری، سلامت کلیه، سلامت مغز و سلامت خون، سلامت و تغذیه کودک و غیره. . این مطالعات نشان می دهد که سوکرالوز برای استفاده به عنوان یک ماده غذایی در جمعیت عمومی، از جمله کودکان و زنان باردار یا شیرده، بی خطر است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد

پس از چندین مطالعه زیست محیطی و ایمنی، کمیته مشترک تخصصی افزودنی های غذایی زیر نظر سازمان بهداشت جهانی میزان مجاز مصرف روزانه سوکرالوز را 15 میلی گرم در کیلوگرم در سال 1990 تعیین کرد. حد ایمنی ایجاد شده در ایالات متحده کمتر است، یعنی 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز. Ruan Guangfeng گفت که برای یک بزرگسال 60 کیلوگرمی، حد مجاز روزانه 0.3 گرم است. با توجه به اینکه شیرینی سوکرالوز 600 برابر ساکارز است که معادل شیرینی تولید شده توسط 180 گرم ساکارز است، مصرف معمولی آن از حد استاندارد فراتر نمی رود، یعنی ایمنی آن بسیار خوب است و نیازی نیست. بیش از حد نگران رژیم غذایی معمولی باشید.

از نوشیدنی های شیرین خودداری کنید

اگرچه خوردن غذاهای حاوی سوکرالوز باعث سرطان نمی شود، اما از منظر سلامتی، مصرف مکرر نوشیدنی های شیرین برای سلامتی مفید نیست.

Ruan Guangfeng معرفی کرد که از آنجایی که بیشتر نوشیدنی ها حاوی قند زیادی هستند، نوشیدن نوشیدنی ها در تمام طول سال باعث افزایش محتوای قند در بدن انسان می شود که منجر به چاقی می شود و خطرات پنهانی برای فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب در بزرگسالی ایجاد می کند. در عین حال، نوشیدن مکرر نوشیدنی ها باعث می شود که دندان های کودکان به درجات مختلف فرسایش یافته و مستعد پوسیدگی دندان شوند. بنابراین تا حد امکان از نوشیدن نوشیدنی های پر قند خودداری کنید.

نوشیدنی هایی که به طور مصنوعی شیرین شده اند، مانند نوشیدنی هایی که سوکرالوز اضافه شده دارند، اغلب به عنوان «نوشیدنی های ملایم» یا «نوشیدنی صفر» به بازار عرضه می شوند. Ruan Guangfeng گفت: مهم ترین تفاوت بین نوشیدنی های صفر درجه و نوشیدنی های شیرین معمولی این است که نوشیدنی های معمولی حاوی قند زیاد و کالری بالا هستند در حالی که نوشیدنی های صفر درجه به جای شکر از شیرین کننده ها استفاده می کنند بنابراین نوشیدنی های درجه صفر حاوی قند کمتری هستند. و کالری کمتر وی افزود: در مقایسه با نوشیدنی‌های شیرین معمولی، نوشیدنی‌های صفر درجه سالم‌تر هستند، اما اگر نوشیدنی‌های شیرین را برای مدت طولانی بنوشید، باعث شیرین‌تر شدن ذائقه مصرف‌کنندگان می‌شود.

بیان دیدگاه